Hjälp! Jag har ett hybridmöte

Lärare sitter framför dator och har videomöte med tre studenter

Från den 29 september hävs rekommendationerna för distansarbete. Detta innebär att vi nu inleder en successiv återgång till campus och dess kontorsmiljö. Under återgången kan hybridmöten bli vanligare och därför sammanställer vi lite tips på hur du skapar de bästa förutsättningarna för ett lyckat sådant.

I och med den succesiva återgången till campus kommer personal vara på plats på campus vid olika tidpunkter. Därför ska en möjlighet till digitalt deltagande i ett möte presenteras som standard för samtliga möten. För att ett möte med olika typer av deltagande ska fungera så smidigt som möjligt har ny utrustning anpassad för hybridmöten installerats i vissa salar och rum.

Utrustning anpassad för hybridmöten

Vissa rum och salar har utrustats med teknik speciellt anpassad för hybridmöten. Tekniken består av:

  • Kamera
  • Mikrofon
  • Högtalare
  • Skärm

I vissa rum finns även en extra mikrofon att lägga på bordet. För att kunna använda utrustningen krävs en dator, adapter för HDMI bildskärm, USB och ev. nätverk.

Utrustningen finns i följande salar:

  • 1C516
  • 5207
  • 3202
  • 1E302
  • 1A528
  • 1A518 (liknande, motsvarande utrustning)
  • 1E207

Salarna bokas via TimeEdit.

Med ny teknik kommer nya utmaningar. Vi rekommenderar att du innan mötet tar en stund att lära känna den nya tekniken. För att underlätta har vi sammanställt en guide Pdf, 978.8 kB. till hur du använder den nya hybridtekniken.

Läs mer om ljud- och bildutrustningen på KMH

Så får du till en presentation i ditt hybridmöte Pdf, 683.2 kB.

KMH-bakgrund till Zoom

Vi har tagit fram ett antal bakgrunder med KMH-tema att ha i zoom. Dessa kan vara extra praktiska att ha om du jobbar hemifrån och vill ha en neutral bakgrund.

Frågor

Frågor och felanmälningar rörande utrustningen lämnas till helpdesk.kmh.se Länk till annan webbplats..