Telefoni

I din tjänstetelefon finns appen Tele2 växel, där hittar du nummer till alla KMH-anställda som har tjänstetelefon. Din Outlook-kalender är kopplad till telefonisystemet, det innebär att om det finns ett möte inlagt på den aktuella tiden som samtal inkommer, kommer din anknytning visa att du är upptagen.

App med kontaktuppgifter till alla KMH-anställda

Som stöd när du ska ringa och för hänvisning av din telefon med mera har du tillgång till två olika verktyg, en app för mobilen och en inloggning till ”Min sida” för datorn.

Mobilapp

I din tjänstemobil har du tillgång till appen "Tele2 växel". Där du kan se nummer till alla KMH-anställda som har tjänstetelefon. Appen är automatiskt tillgänglig på din mobil. Första gången du använder den behöver du aktivera den. Sök i mobilen efter "Tele2 Växel" så får du instruktion om aktivering.

Kalenderkoppling

Din Outlook-kalender är kopplad till telefonisystemet.

Det innebär att om det finns ett möte inlagt på den aktuella tiden som samtal inkommer, kommer din anknytning visa att du är upptagen.

  • Kollegor kan se i appen att du är upptagen men ser inte rubriken på din kalenderbokning såsom den ser ut i Outlook, utan de ser bara någon av de tillgängliga telefonhänvisningarna (upptagen, lunch, möte, gått för dagen eller semester).
  • Hänvisningen avaktiveras automatiskt när bokningen är slut.
  • Om du inte vill att din kalenderbokning från Outlook ska skapa hänvisning i appen så kan du markera bokningen som "Privat" eller visa som "Ledig", då kan man fortfarande nå dig på telefon. Du kan också skriva ## i ämnesraden på kalenderbokningen.

OBS! Microsoft Outlook är KMH:s standardverktyg för e-post och kalendrar. Apples iMail resp. iCal kommer inte fungera.

Röstbrevlåda

För att läsa av röstmeddelanden eller lägga in eget hänvisningsmeddelande ringer du röstbrevlådan på nummer 222. Ett meddelande kommer även att komma som ett e-postmeddelande.

E-learningutbildning mobilapp

En e-learningutbildning finns tillgänglig som du kan genomföra när det passar dig. Utbildningen innehåller korta avsnitt om olika funktioner, till exempel hur du i mobilappen ställer in hänvisningar.

När du har genomgått utbildningen första gången har du tillgång till den i ytterligare tre månader om du vill gå tillbaka och repetera hur du gör vissa moment.

Tele2 e-learningutbildning Länk till annan webbplats.

Funktionsnummer

Växelnummer: 08 - 572 10 000

IT helpdesk: 08-572 10 600

Internservice mobil: 08-572 10 801

Bibliotek: 08-572 10 965

Edsbergs slott: 08-572 10 200

KMS: 08-572 10 800

Press: 08-572 10 500

Relaterad kontakt