IT-support, Helpdesk
Har du frågor om IT-miljön eller vill göra en felanmälan loggar du i första hand in på Helpdesk. Där du kan få svar på de vanligaste frågorna i FAQ/Vanliga frågor, och anmäla fel.
Vad kan jag få hjälp med?
I Helpdesk kan du lägga in beställningar, göra felanmälningar samt boka utrustning, instrument och fråga om exempelvis lokalbokning. Frågor till IT-avdelningen och Internservice skickas hit. Uppdateringar i KMH-kursguider går även de via Helpdesk.
Varför ska man använda Helpdesk?
Genom att använda helpdesk-systemet kommer din fråga att landa i ett ärendesystem. Det gör att ingen fråga missas eller glöms. Via ärendesystemet får du återkoppling och besked när ärendet är löst. Du får även ett e-postmeddelande från helpdesk@kmh.se när ditt ärende uppdaterats med svar.
Hur kontaktar jag Helpdesk?
Du kontaktar helpdesk genom att maila till helpdesk@kmh.se
Via länken nedan kan du logga in i systemet och anmäla dina ärenden direkt. Du har då även tillgång till svar på vanligt förekommande frågor, FAQ.
Brådskande ärenden eller ej tillgång till dator
Ring 08-16 19 39. På detta nummer kan du även boka tid för besök.
Privat utrustning och programvara
Din privata dator och telefon ansvarar du självklart för själv. IT-support kan inte hjälpa till med frågor om privata programvaror eller abonnemang.
Tystnadsplikt
För IT-avdelningens medarbetare med behörigheter till KMH:s IT-system och data gäller tystnadsplikt, dock inte mot rättsvårdande myndigheter.
För att sköta den dagliga driften, samt kontrollera att dessa föreskrifter efterlevs, har IT-avdelningens driftspersonal rätt att inom sitt ansvarsområde och utan förvarning övervaka KMH:s system och kontrollera innehållet i trafik, data e.d. som finns lagrade eller är under befordran.