Arbetsmiljökommittén
Arbetsmiljökommittén deltar i planeringen av arbetsmiljöarbetet och följer arbetets gång. Den ska följa utvecklingen i frågor som rör skyddet mot ohälsa och olycksfall och arbeta för tillfredsställande arbetsmiljöförhållanden.
En arbetsmiljökommitté eller skyddskommitté ska enligt Arbetsmiljölagen finnas på alla arbetsplatser med över 50 anställda. Kommittén ska även hantera frågor kring studenters arbetsmiljö, och två studerandeskyddsombud ska finnas med.
Kommittén behandlar frågor som rör:
- företagshälsovård
- studenthälsovård
- handlingsplaner
- planering av nya eller ändrade lokaler, anordningar, arbetsprocesser, arbetsmetoder och av arbetsorganisation
- upplysning och utbildning rörande arbetsmiljön
- arbetsanpassning och rehabilitering.
Arbetsmiljökommittén består av: | |
---|---|
Ordförande | Helena Wessman, rektor |
Vice ordförande | |
Sekreterare | Johanna Öhgren, personalhandläggare |
Ledamot | Marcus Lindh, ST, huvudskyddsombud Faustino Fernandez Fernandez, SEKO Vakant |
Studentrepresentanter | Alicia Petersson Felix Nordahl Björk |
Skyddsombud & Skyddsområden 2022/2023
Huvudskyddsombud
Marcus Lindh
Skyddsombud/Område
Ann Malm, Biblioteket hus 3
Jan Adefelt, Hus 4
Anders Undelius, Kungasalen, Nathan, Lilla, svarta lådan, Bruna villan, Entrén
Mattias Sköld, Studios plan 1 KDM
Juhani Hemmilä, Studios plan 1 och MoM-salarna
Mattias Alldahl, Föreläsningssalar hus 1 plan 2 och Ljudenhetens lokaler
Faustino Fernandez, Lokalvårdens lokaler, städområden, personal
Anna Axelsson, Edsberg
Susan Yondt, MPS
VAKANT Övningsrum/undervisning hus 1
VAKANT Kontor hus 1 plan 5 + personal
Felix Nordahl Björk, student
Alicia Petersson, student
Minnesanteckningar AMK
Minnesanteckningar från Arbetsmiljökommiténs möten hittar du i Teams, KMH All personal.