Arbetsmiljökommittén
Arbetsmiljökommittén deltar i planeringen av arbetsmiljöarbetet och följer arbetets gång. Den ska följa utvecklingen i frågor som rör skyddet mot ohälsa och olycksfall och arbeta för tillfredsställande arbetsmiljöförhållanden.
En arbetsmiljökommitté eller skyddskommitté ska enligt Arbetsmiljölagen finnas på alla arbetsplatser med över 50 anställda. Kommittén ska även hantera frågor kring studenters arbetsmiljö, och två studerandeskyddsombud ska finnas med.
Kommittén behandlar frågor som rör:
- företagshälsovård
- studenthälsovård
- handlingsplaner
- planering av nya eller ändrade lokaler, anordningar, arbetsprocesser, arbetsmetoder och av arbetsorganisation
- upplysning och utbildning rörande arbetsmiljön
- arbetsanpassning och rehabilitering.
Arbetsmiljökommittén består av: | |
---|---|
Ordförande | Johannes Landgren, tf. rektor |
Vice ordförande | |
Sekreterare | Johanna Öhgren, personalhandläggare |
Ledamot | Marcus Lindh, ST, huvudskyddsombud Faustino Fernandez Fernandez, SEKO Vakant |
Studentrepresentanter | Viktor Semius |
Skyddsombud & Skyddsområden 2023/2024
Huvudskyddsombud
Marcus Lindh
Skyddsombud/Område
Ann Malm: Biblioteket hus 3
VAKANT: Hus 4
Calle Lindkvist (ej vald ännu): Kungasalen, Nathan, Lilla, svarta lådan, Bruna villan, Entrén
Mattias Sköld: Studios plan 1 KDM
Juhani Hemmilä: Studios plan 1 och MoM-salarna
Mattias Alldahl: Föreläsningssalar hus 1 plan 2 och Ljudenhetens lokaler
VAKANT: Övningsrum/undervisning hus 1
VAKANT: Kontor hus 1 plan 5 + personal
Faustino Fernandez: Lokalvårdens lokaler, städområden, personal
Anna Axelsson: Edsberg
VAKANT: MPS
Minnesanteckningar AMK
Minnesanteckningar från Arbetsmiljökommiténs möten hittar du i Teams, KMH All personal.