Lättläst

Här kan du läsa om Kungliga Musikhögskolan
och hur du hittar hit.

Kungliga Musikhögskolan kallas oftast för KMH.
Ibland skriver vi Kungl. Musikhögskolan.
Vi har flera stora hus på Valhallavägen i Stockholm.

KMH är en högskola.
På en högskola kan man fortsätta studera om
man har gått klart den vanliga skolan.
För att få börja här ska man vara väldigt bra på musik.

Vi har 650 studenter.
De blir musiker och musiklärare.
De har konserter flera gånger varje vecka.

På KMH arbetar ungefär 250 personer.
Många är lärare.
Vår chef är högskolans rektor.
Hon heter Cecilia Rydinger Alin.

Kom till KMH

Alla som vill får komma hit.
Här kan du lyssna på konserter.
Oftast behöver du ha en biljett till konserten.
Biljetten är gratis.

Du kan också äta på vår restaurang och
titta i vårt bibliotek.

Hitta hit

Vår adress är Valhallavägen 105.
Du kan åka tunnelbana linje 14 till Stadion.
Du kan också åka buss 4.
Då heter hållplatsen "Musikhögskolan".

Se när det är öppet

Se listan med konserter

Se mer om restaurangen