Dina sidor i Ladok

I Ladoks studentgränssnitt har du möjlighet att hantera många administrativa uppgifter kring din utbildning.

Uppgifter som du själv hanterar i Ladok är:

  • Registrering och återupptagande av studier efter beviljat uppehåll.
  • Ta ut studieintyg (registreringsintyg, studieintyg samt intyg över förväntat deltagande).
  • Adressändring.
  • Göra återbud på kurser innan du registrerat dig.
  • Göra avbrott på registrerade kurser.
  • Ansöka om examen och kursbevis när du är klar med din utbildning.

Ladok för studenter Länk till annan webbplats.

Lathund för registrering

Att ansöka om examensbevis, utbildningsbevis och kursbevis

Ladok för alumner

Är du inte längre aktiv student och saknar KMH-studentkonto? Du har fortfarande tillgång till vissa tjänster som tidigare bara funnits tillgängliga för aktiva studenter. På inloggningssidan för Ladok för studenter finns det en länk till Ladok för alumner, där du loggar in med hjälp av Freja eID eller BankID. Då kommer du åt följande tjänster:

  • Intyg (resultat och nationellt resultatintyg).
  • Examen och bevis (se utfärdade bevis, dela och ansöka om examensbevis).
  • Mina uppgifter.

Rapportera brister i Ladoks tillgänglighet

Om du behöver innehåll eller service som inte är tillgängligt för dig i Ladok, så kan du meddela oss det via formuläret nedan.

Annan support

Om du har andra problem med Ladok, eller tycker att dina uppgifter i systemet inte stämmer, så ska du inte använda formuläret nedan. Vänd dig till studiecentrum@kmh.se.

Rapportera brist, tillgänglighet – formulär

Beskriv vilka problem du har att använda Ladok som beror på bristande tillgänglighet i tjänsten. Om det är en särskild vy eller funktion som du inte kan använda vill vi att du berättar det. Försök även att så detaljerat som möjligt förklara dina förutsättningar, så att vi förstår vad vi behöver förändra.



Ange din e-postadress om du vill få återkoppling på ditt meddelande.

Relaterad kontakt