Dina sidor i Ladok
I Ladoks studentgränssnitt har du möjlighet att hantera många administrativa uppgifter kring din utbildning.
Uppgifter som du själv hanterar i Ladok är:
- Registrering och återupptagande av studier efter beviljat uppehåll.
- Ta ut studieintyg (registreringsintyg, studieintyg samt intyg över förväntat deltagande).
- Namn- och adressändring.
- Göra återbud på kurser innan du registrerat dig.
- Göra avbrott på registrerade kurser.
- Ansöka om examen och kursbevis när du är klar med din utbildning.
Rapportera brister i Ladoks tillgänglighet
Om du behöver innehåll eller service som inte är tillgängligt för dig i Ladok, så kan du meddela oss det via formuläret nedan.
Annan support
Om du har andra problem med Ladok, eller tycker att dina uppgifter i systemet inte stämmer, så ska du inte använda formuläret nedan. Vänd dig till studiecentrum@kmh.se.
Rapportera brist, tillgänglighet – formulär
Beskriv vilka problem du har att använda Ladok som beror på bristande tillgänglighet i tjänsten. Om det är en särskild vy eller funktion som du inte kan använda vill vi att du berättar det. Försök även att så detaljerat som möjligt förklara dina förutsättningar, så att vi förstår vad vi behöver förändra.