Schema i TimeEdit

Ditt personliga schema i TimeEdit ger dig en samlad bild av det centralt planerade schemat, även kallat kollektivschemat, dina enskilda aktiviteter och de bokningar du själv har gjort i systemet. Du kan visa schemat i din digitala kalender genom att skapa en prenumeration.

Först söker du fram ditt schema i TimeEdit, sedan lägger du upp en prenumeration i önskat kalenderprogram.

Sök fram ditt schema

Börja med att gå till TimeEditlänk till annan webbplats.

  • Välj Sök schema – Personer.
  • Ange ditt passerkortsnummer och klicka på Sök.

Det förinställda tidsspannet för schemasökningen är från innevarande dag och 10 månader fram i tiden. Tidsspannet kan ändras i sidans överdel vänstra.

Rullande start- och slutdatum räknas i förhållande till varandra. I exemplet nedan innebär -3 månader och +12 månader att om dagens datum är 1 april får du fram schemat fr.o.m. 1 januari (-3 månader) t.o.m. 1 januari året därpå (+12 månader räknat från 1 januari).

  • Klicka på Visa Schema.
Skärmdump från TimeEdit.

Lägg upp prenumerationen i din kalender

  • Klicka på Prenumerera i sidans över högra del.
  • Ställ in ett tidsspann för prenumerationen.
  • Kopiera därefter länken, den övre för Android/Google, den nedre för iOS/OS X/iCal.
Skärmdump från TimeEdit.

Nu skiljer sig instruktionen åt beroende på system. Beskrivningarna utgår från dator. För att komma åt kalendern via smart telefon kan du behöva göra ytterligare inställningar i telefonen.

iOS/OS X

  • Öppna kalenderprogrammet iCal.
  • Välj Ny kalenderprenumeration i Arkivmenyn.
  • Klistra in länken, och klicka på Prenumerera.

I nästa vy kan du ändra hur ofta kalendern ska uppdateras.

  • Välj uppdateringsfrekvens och klicka på OK.

Android/Google

  • Logga in på ditt Google-konto, via till exempel Gmail.
  • Gå till kalendern via appsymbolen, som ligger intill login-knappen.
  • Vid Andra kalendrar i kalendervyns vänsterkolumn, klicka på pilen och välj Lägg till en webbadress.
  • Klista in länken och klicka på Lägg till kalender.

Rapportera bristande tillgänglighet i TimeEdit

Om du inte når det innehåll du behöver i TimeEdit på grund av bristande tillgänglighet, så kan du meddela oss det via formuläret nedan. Det kan handla om att du använder hjälpmedel som inte fungerar i tjänsten, eller andra praktiska hinder att använda tjänsten.

Annan support

Om du har andra problem med TimeEdit, eller tycker att dina uppgifter i systemet inte stämmer, så ska du inte använda formuläret nedan. Vänd dig då till studiecentrum@kmh.se.

Rapportera brist, tillgänglighet – formulär

Beskriv vilka problem du har att använda TimeEdit som beror på bristande tillgänglighet i tjänsten. Om det är en särskild vy eller funktion som du inte kan använda vill vi att du berättar det. Försök även att så detaljerat som möjligt förklara dina förutsättningar, så att vi förstår vad vi behöver förändra.



Ange din e-postadress om du vill få återkoppling på ditt meddelande.

Relaterad kontakt