Webbkarta
-
Startsida
-
Utbildningar
-
Alla utbildningar
-
Kandidatprogram
- Dirigering – kör
- Dirigering – orkester
- Komposition – elektroakustisk musik
- Komposition – konstmusik
- Musiker, jazz
- Musiker, klassisk musik
- Musiker, klassisk musik – Edsberg
- Musiker, kyrkomusik
- Musiker, svensk folkmusik
- Musiker, tidig musik
- Musiker, utomskandinavisk folkmusik/utomeuropeisk konstmusik
- Musikproduktion
- Musikterapeut
-
Master- och magisterprogram
- Contemporary Performance and Composition, CoPeCo
- Dirigering – kör
- Dirigering – orkester
- Komposition, filmmusikkomposition
- Komposition – elektroakustisk musik
- Komposition – jazz
- Komposition – västerländsk konstmusik
- Musiker, folk- och konstmusik från andra kulturer
- Musiker, jazz
- Musiker, klassisk musik – Edsberg
- Musiker, klassisk musik – kammarmusik och solist
- Musiker, klassisk musik – orkester
- Musiker, klassisk musik – tidig musik
- Musiker, kyrkomusik – instrumental
- Musiker, kyrkomusik – vokal
- Musiker, musikproduktion
- Musiker, nordisk master i folkmusik – NoFo
- Musiker, nordisk master i jazz – Nomazz
- Musiker, svensk folkmusik
- Musikpedagogik
- Musikterapi
- Lärarprogram
-
Fristående kurser
- Arrangering inom folkmusik
- Avancerad kurs i interpretation 1
- Avancerad kurs i interpretation 2
- Entreprenörskap i musik
- European Master Classes and Orchestra 1
- European Master Classes and Orchestra 2
- European Master Classes and Orchestra 3
- Folkmusikensemble
- Folkmusikens gehörsmetod
- Folkmusikteori, introduktion
- Folk Song Lab
- Folksångensemble
- Folksångensemble, fördjupning
- Gehörsbaserad stråkmetodik violin, viola
- Grundläggande gehör i teori och praktik
- Grundläggande musiklära i teori och praktik
- Grundläggande musikteori
- Grundläggande orkesterdirigering
- Handledarutbildning för lärare
- Handledarutbildning i musikterapi
- Hållbart yrkesliv inom musik
- Ickelinjär musikproduktion
- Improvisation – analys och reflektion
- Instrumentalmetodik 1
- Instrumentalmetodik folkmusik 1
- Komposition för jazzorkester
- Komposition och arrangering
- Kontrapunkt i palestrinastil
- Kulning
- Kulning, fördjupning
- Körmetodik 1
- Körmetodik 2
- Låtspel på eget instrument
- Musik, hälsa och välbefinnande
- Musikalisk analys, fördjupning
- Musikbranschkunskap ur ett internationellt perspektiv A
- Musikhistoria
- Musik och medicin
- Musikpedagogik som vetenskap och verksamhet
- Musikproduktion – Logic Pro
- Musikproduktion – Pro Tools
- Musikteorimetodik 1
- Musikteorimetodik 2
- Nordisk folksång
- Orgel – genrebredd 1
- Orgel – genrebredd 2
- Pianoimprovisation och gehörsspel över genregränserna
- Produktion och komposition av popmusik
- Rytmik – Musik – Metodik, steg 1
- Rytmik – Musik – Metodik, steg 2
- Rytmik och instrument 1
- Rytmik och instrument 2
- Spel till dans, fördjupning
- Svensk folksång
- Sångmetodik, fördjupning
- Sångmetodik 1
- Temperering A
- Ämnesdidaktik för orkesterspel och körsång
- Pianostämmarutbildning
- Bli övningselev
- Öppet hus
-
Kandidatprogram
- Så söker du
- Student på KMH
- Efter studierna
-
Alla utbildningar
-
Forskning
- Vår forskning
-
Forskningsprojekt
- #metoo och musik
- EASTN-DC
- Eric Ericson – musikalisk kunskapsutveckling
- Folk Song Lab
- HeArtS - Plattform för hållbar hälsa på KMH
- Hållbara musiker och Agenda 2030
- Kunskapskonsert med konstnärlig kraft – ett medmänskligt forskningsprojekt
- Musikalisk IT i skolan – MITIS
- Musiker och motivation
- Musik i livets slutskede och på hospice
- Musik och Covid19 – musiken berör utan att smitta
- Narrativ från olika ”sound scapes”
- Nu! Rum för koreografi och komposition genom melodisk improvisation
- Performance Evaluation
- Sånghälsa i skolan – en samhällelig angelägenhet
- ULF – utveckling, lärande, forskning
-
Forskarutbildning
-
Doktorander
- A music-based intervention for adults on the autism spectrum: Effects and underlying mechanisms
- Begreppsutbildningsprocesser och meningsskapande i kompositionslärande
- Expressivitet i klassiskt violinspel
- Improvisationsstrategier för jazzmusiker
- Interaktiv notation av musik som ljud
- Med musiken som manus
- Musikproduktion för interaktiva medier
- Musik som karriär
- Sight-reading skills in individual and group settings: An eye-tracking study
- Spelet och dansen – verktyg för musikaliskt skapande inom folkmusik
- Swedish Eurhythmics 1906–1978 – emancipating embodied knowledge
-
Doktorander
- Avhandlingar
- Konserter & evenemang
-
Om KMH
- Det här är vi bra på
- På KMH:s campus
- Aktuellt och nyheter
- Samverkan med KMH
-
Boka konferenslokal i Stockholm
- Eric Ericsonsalen – för exklusiva event och mingel
- Erling-Perssonatriet – för sittande middagar
- Foajén – för stora mingel
- Kungasalen – konserter, konferenser och banketter
- Lilla salen – flexibel, intim och högteknologisk
- Nathan Milsteinsalen – fokus på tal och musik
- Seminarierum – för konferenser och workshops
- Kontakta oss
- Kort om KMH
- Nätverk för alumner
- Stöd KMH
- Verksamhet och organisation
- Lättläst
- Teckenspråk
- Personuppgifter
-
Utbildningar